a

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer. Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis.

a

Latest News

 

HAtha Vinyasa Yoga

Hatha Vinyasa Yoga
En klass som kombinerar element från Hatha Yoga och Vinyasa Yoga. Hatha Yoga fokuserar på att skapa balans mellan kropp och sinne genom att använda fysiska positioner (asanas), andningsövningar (pranayama) och meditation. Vinyasa Yoga är en dynamisk form av yoga där rörelser sammanflätas i ett flow, koordineras med andningen.

I vår Hatha Vinyasa Yoga integreras dessa två stilar för att skapa en dynamisk, men ändå balanserad praxis. Det inkluderar också användningen av bandhas (energilås), drishti (blickfokus) och ujjayi-andning (segerande andning) för att förbättra koncentrationen och närvaron under praktiken.

Denna form av yoga kan erbjuda flera fördelar, såsom att stärka kroppen, öka flexibiliteten och främja mental klarhet och fokus. Genom att använda andningstekniker, avslappning och meditation skapas utrymme för reflektion.

Lärare: Måndag & onsdag Jelena Katz Söndag Savita Johansson

*Andningen

Vi använder oss utav en andningsteknik som heter ujjay andning, den fungerar som vår guide till säkert utförande av ställningarna. Ljudet av andningen blir vår musik och rytm. Ett verktyg till att lättare kunna lyssna inåt. Du kommer även lära andra andningstekniker.

*Kroppslås

För alla rörelser behövs en stark bäckenbotten och core.
Vi instruerar att vi hela tiden ska ha kropps kännedom kring just det området. Därav stärks bäckenbotten och vårt djupaste nätverk av muskler.
Därefter börjar utforskandet av mindre muskelgrupper vars känslighet och kontroll sakta övas upp.

*Fokuseringspunkter

Dit vi riktar vår blick dit går också våran rörelse energi.
Tillslut mjuknar vi inifrån och vilar blicken inåt. Ibland vilar vi blicken bakom slutna ögon.

Fullständig balans mellan anspänning och avslappning!